fredag 3 maj 2013

Inte vilken Enrico som helst.

Min man är rolig.

Han gillar att laga mat och han gillar att hitta på lite eget. Han kan hitta ett recept på nätet och tar det gärna som en liten bas men tycker inte om att följa det till punkt och pricka. Utan han hittar på lite eget.
Tar det han tycker passar och känner sig för.





Ikväll bjöd han på Vitlöksmarinerad toast till stekt oxfile och sallad.


Den där Enrico verkar visst intressant.

Marinaden till toasten innehöll endast vitlök samt olivolja. Och inte vilken olivolja som helst. I en av Rimi butikerna bjöd de på små provportioner med just detta och denna olivolja. 
Maken föll som en fura och köpte både oljan och brödet.

"Ingela, läs texten på flaskan. Det låter så härligt att jag bara vill träffa den här Enrico! Tänk vilka historier han skulle kunna berätta!!"



Jag ba: "Ok".
Men en sak var helt klar. Det var helt underbart gott.


Som ett brev på posten.

Annars har jag fått brev under tiden vi varit på semester. Dags för mig att rösta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar