söndag 2 december 2012

Calle-mys

Julkalendern har börjat. Äntligen!
Har typ väntat i elva månader.

Idag ville jag besöka Julmarknaden i Gamla Stan. Men jag ville inte åka in förrän det mörknade. Så jag skulle kunna se allt ljus. Känna den stämningen liksom.

Jag fick med mig Calle. Så himla mysigt! Bara han och jag. En stund för oss själva.



Mycket folk ville fira 1.a advent i Gamla Stan ikväll. 


Med knarr under skorna, minus 5 grader och vindstilla var det precis som en Julmarknad ska vara. 


På väg till marknaden genom gränderna i Gamla Stan

Calle är riktigt rolig att umgås med. När han är på det humöret, vill säga. När han inte är på det humöret är han inte lika rolig att umgås med. Kan man säga.

Vi skrattade. Vi fotade. En av oss filmade en liten snutt. Vi kollade in de stackars renarna som låg i en inhängnad. Stackars djur. Vi kollade in alla stånden. Med hantverk, estnisk julmat och så Glögg. 


Ambassaden i vinterskrud




Rådhustorget med Rådhuset i bakrgrunden





Vi


Christmastree


Tomten är här!
Häst och släde. Hann iallafall ta kort på släden. Eller vadå släde....En vagn är det ju. Hästen var för snabb. Eller jag för långsam. 





En av alla oändliga gränder I Gamla Stan

Nu är vi hemma. För snart kommer reprisen av dagens avsnitt av Julkalendern. Som absolut inte kan missas!!

God Första Advent till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar