söndag 16 december 2012

Meddelande från hytt nr 5415 på Ms Victoria

Till er föräldrar i 30 årsåldern som hängde i baren och inte hade vett att ta med era barn till hytten: Lämna era barn hemma nästa gång. Eller varför inte stanna hemma hela familjen och mys på ett härligt sätt tillsammans med era barn. Det berörde mig illa att se er.

Till er föräldrar som lät era små barn skrika och skräna samt bulta på alla dörrar i korridoren på våning 5( lite plus i kanten får ni för att ni allafall inte höll till i baren )när klockan var alldeles långt efter läggdags för två åringar: Lär era barn att visa hänsyn till andra medpassagerare. Lär era barn att det finns andra människor än just de, här i världen. Jag lovar, ni gör dem en tjänst i så fall.

Annars finns risken, eller förresten det är garanterat, att de utvecklas till såna där som de enormt vackra, snygga och väldigt uppklädda ungdomarna i 20 års åldern som tydligen ansåg när klockan var 04.00, att det var helt i sin ordning att ta med alla röstresurser de kunde uppbringa och skratta och skräna precis utanför hytten där vi försökte få en blund i ögat.

Till dig Gud, eller vem det nu är som bestämmer över vågornas nivåer och styrkor. Till dig vill jag bara säga: vågor höga som hela båten är fullständigt onödiga. Framförallt under flera timmars tid. Låt bli dem är du snäll!

Med vänlig hälsning
Den fega, gamla- haraldrigvaritung-gråochtrista- tanten i hytt 5415.


Ps. Och Sån lust jag hade att att sparka på alla dörrar i morse när vi var på väg upp till frukosten. Jag ville skrika högt tillsammans med mina barn: "Moahahaha, där fick ni era små skitar!!"

Men eftersom min mamma och pappa lärde mig när jag var liten att visa lite hänsyn mot andra människor så lät jag bli.

Ds.

1 kommentar:

  1. Visst är det synd ibland att man är så väluppfostrad!

    /ÅsaC

    SvaraRadera