torsdag 13 december 2012

Son till en hemmafru


Att ha en mamma som är hemmafru kan ha sina fördelar.
Att ha en mamma som är hemmafru kan även ha sina nackdelar.

Idag satt jag på Intersalon och skulle fixa mina naglar ( att det sammanföll med ett frissbesök samma vecka tillhör verkligen inte vanligheterna ). Det är nog tredje gången jag testar det på 1½ år. Och för varje gång har jag provat olika stilar. Idag ville jag ha en smula längre naglar och sedan Fransk Manikyr på det. Så jag ville använda mig av gel helt enkelt.
Det skulle ta två timmar och kosta 32 €. Ca 250 SEK.

Efter en stund när jag satt där med fingrar och händer alldeles fulla med nageldamm och mitt eget dna över hela rummet så fick jag ett sms av 15 åringen som tydligen fick sluta tidigare i skolan idag.

Som jag skrattade! Underbart!



Så himla jobbigt det är att vara son till en hemmafru. 
När den yngste sonen fick se mina naglar och med mina hemska lockar från igår i hans färska minne så sa han när jag kom till skolan:
"Oj, vad du har blivit så hemmafruig plötsligt, mamma!"

Annars så var vi bjudna till Svenska Ambassaden idag för det traditionsenliga Luciafirandet.
Mina söner har blivit för stora och hade ingen som helst lust att åka dit och trängas. De ville hem och jag tror att det var tv-spelet som lockade mest. Maken var upptagen idag och jag ville inte representera familjen helt ensam. Jag inser samtidigt med lite vemod i hjärtat, att det idag är första gången sedan grabbarna började på dagis som jag inte ser något Luciatåg i verkligheten. Alltså har jag tittat på luciatåg i stadiga 15 år.

En ny era är på väg att ta sin början i vår familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar