måndag 10 december 2012

En bulle och ett glas juice

Den andra Swedish-Glögg tillställningen för veckan gick av stapeln ikväll. I en av de vackra, anrika våningarna uppe på Tompea Hill, Gamla Stan. I en fantastiskt stämningsfullt juldekorerad lägenhet bjöds vi på årets första julbord.

Vi stod där i salongen, framför tavlan med Kungen och Drottningen på spiselhällen, och kunde nästan känna hur nära vi var kungaparet. Eller. Iallafall jag. Kanske ingen annan brydde sig om just den detaljen. Så nära  fast de just då hade satt sig till bords för sin fina middag i Blå Hallen i Stockholm.

Annars var jag och Calle, Therese och Hanna tidigare idag på Hotel Olympia och fikade.
Jag beställde nypressad apelsinjuice och en fin kanelbulle helt enkelt.



Bulle


Inga konstigheter. Nånstans. Alls.

2 kommentarer:

  1. Den där bullen såg lite snuskig ut faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?
      Det är ju det den gör. Och det är bara du, Fashing som säger nåt!!

      Jag skrattade så jag tjöt när jag såg bullen. Det var verkligen så roligt.

      Radera