onsdag 12 december 2012

Så jobbar vi

Idag hade jag bokat en tid för att fixa till håret en smula.
När jag ringde till Pikk 40 hade jag ingen som helst aning om att min hemmafrukollega Therese redan hade bokat en tid på samma ställe för att snygga till sina naglar.

Det var roligt när vi häromdagen kom på att vi skulle till samma ställe precis samma tid. Våra män skakade bara på sina huvuden. Så jobbar vi helt enkelt.  
 Så den här onsdagen bestämde vi att hänga med varandra hela dagen. Therese höll mig sällis när jag stod i hallen i skolan i morse och sålde lotter till Chritmas Basket-lotteriet på fredag. 
En brittiska sammanstrålade med oss och frågade om vi ville hänga med på en snabbfika på Hotel Olympia.
Och en snabbfika funkade ju kanon. För klockan 10.00 skulle Therese sitta vid nagelbordet.

Jag hängde med henne efter fikat och när hon fick följa med sin nagelskulptris satt jag och väntade på att min frissa skulle ta sig an mig.



Pikk 40




Ett brudpar med några av sina gäster hade valt Pikk 40 att göra sig iordning hos. 
Bruden var så fin och när jag såg dessa vackra människor så kom jag att tänka på min bror och hans fru.
De gifte sig i Jukkasjärvi Iskyrka för några år sedan. Det var så coolt. Sån otroligt fin upplevlese. Före er som aldrig har varit där, åk dit nån gång i livet. 



Vinterbröllop






Genom öppningen till vänster försvann Therese med sin skulptris. 



Själv satt jag kvar där uppe och satte mig i Teeles stol. Hon satte igång och det var ju så skönt. 
När Therese var färdig kom hon upp från källaren. Hon tog en stol. Satte sig bredvid mig. Med varsin kaffekopp. Så mysigt. Att man kan ha så mycket att prata om. Men ändå inte liksom. 


Början till lockar
Eftersom det var cirka 20 år sedan jag var lockig senast så tänkte jag att  det kanske kunde vara dags.
När vi satt där som bäst dök brittiskan upp som vi fikade med tidigare. Tyvärr fanns ingen tid ledig åt henne så hon fick åka vidare med sina naglar. Och det visade sig att hon hamnade på ett ställe där ytterligare en kollega satt och gjorde sina naglar. Det var ju så roligt.

När vi alla var färdiga så träffades vi på Restaurang La Chateau i Gamla stan. 
Sedan var det dags att åka till affären och inhandla lite god mat till firandet ikväll av att killarna idag slutförde sina absolut sista Examensprov för terminen. 




Ett sånt där hår som hoppar och svajar när man går. Har ALDRIG haft såna här prinseslockar tidigare.
Som jag ville ha när jag var 10. 
Jag fick det för en dag när jag var 41. Inte en dag för tidigt faktiskt.

Men luggen.....Hur kan jag få den att växa lite snabbare? Typ till i morgonbitti.
Tips nån?


Curley style today.

Till sist åkte vi till skolan då det var dags för Therese att sälja lotter till de föräldrar som väntade till sista stund. Killarna kom. Gillade inte lockarna. 

Så det var våran dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar