lördag 2 mars 2013

Vinter - sommar


Idag när jag som vanligt på lördagsmorgnar vaknade av den härliga doften av nybryggt kaffe så var det nåt som ändå inte var som vanligt.

Herregud, solen sken ju!



Jag och storsonen tog oss en härlig promenad i solen och verkligen njöt av känslan att solen faktiskt värmde en smula. Och jag har sagt det förut och jag säger det igen. Att promenera med sin tonåring är ett  helt underbart sätt att umgås på. Jag tror att det är jätteviktigt. Att umgås med sin tonåring. Att lyssna på vad de har att säga. Klart att det finns fler sätt än att promenera tillsammans på. Men bara att man gör nåt. Där tonåringen känner att mamma eller pappa verkligen är där. 100 procentig närvaro.
Det är vi skyldiga våra tonåringar.


Lite rörig bild. Testade Instacollage


Maken och Adam hade ordnat en överraskning idag till mig och Calle som en liten surprise när vi kom hem från Sverige. De hade bokat bord på La Bottega mitt i Gamla Stan. En restaurang som visade sig ha ett fantastiskt italienskt kök med en underbar personal som pratade klockren engelska. 
Så har ni vägarna förbi, tveka inte. Gå in bara.



Sommarkillar

För åtta månader sedan togs de här fotona. En varm, skön sommarkväll på en av alla klippor vid Smultronstället. Rökt lax och färskt bröd med smarrig aioli som tilltugg hade vi i korgen. 


Solnedgång


Och när jag såg dessa bilder insåg jag plötsligt att killarna har vuxit en hel del på åtta månader.
Framförallt lilleman som bara har fyra cm kvar till mammas ståtliga längd på 168 cm över havet.

Jag insåg även att jag har saknat solen så sjukt mycket under alla dessa mörka, kalla, tråkiga vintermånader. Sommaren vinner med hästlängder över vintern i min värld. Alla kategorier. 
Värmen är min favorit. Och det gäller både i klimatet och hos människor. Där värmen finns - finns även kärleken.

Men innan sommaren gör entre ska vi först hinna njuta av den härliga våren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar