torsdag 7 mars 2013

Va?

Att sitta vid köksbordet och äta frukost. Lyfta upp huvudet en smula, snegla åt höger. Och se denna vy.





Bortom viken ligger Gamla Stan.  Alla höga kyrktorn ser ut som en enda stor siluett mot den rosa skimrande himlen. Så mäktigt. Så rogivande.



Annars har den här dagen gått i bakandets tecken. 150 kanelbullar och 150 chokladbollar har gjorts till
imorgon då det är "International Day" i skolan. Vi svenskar ska bjussa på Swedish Fika, tänkte vi iår.





Och Nina överraskade oss alla med varsin liten present som hon hade fixat själv. Vi går all in imorgon, helt enkelt.



Therese bjöd på lunch. Otroligt god kyckling med melon, spenat och wasabi-sås.




Från hennes glasrum uppe på taket hade vi denna fina vy.  Tallinns högsta kyrktorn.


Senare under eftermiddagen tänkte jag och Adam åka till sportaffären för att  inhandla ett par nya badbrallor till honom. Ja, det behövdes visst, lärde vi oss igår. Det är ganska så mysigt att vara på tu man hand och jag kände mig på skapligt bra humör. Plötsligt såg jag hängandes på väggen en Manchester United ryggsäck till halva priset. Och som den stora Manchester United fan min son är och jag var på ett osedvanligt gott humör, så sa jag:

"Du får den om du vill ha den!"

Han svarade:
"Nej tack, jag har redan en bra ryggsäck. Jag har inget behov av en ny."

Va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar