söndag 17 mars 2013

Det var den här helgen


För några timmar sedan var jag där.
Och nu är jag liksom här.
Konstig känsla faktiskt.

Iallafall började min egna weekend i fredags med att flyga till Bromma Flygfält.
Solen sken under hela resan och hur vackert är det inte när man sitter i himlen och bara tittar rakt ut i universum. Och när man har blicken ut i universum så kommer ju tankarna... Vart tar himlen slut? Tar den slut nånstans? Men de frågorna tar vi en annan gång.

Stockholms skärgård uppifrån.

När jag var landad och hade fast mark under fötterna mötte min vän Ia upp mig på flygplatsen. Vi hoppade in i bilen och drog iväg. Mot Täby Centrum. Där har jag ju inte varit på flera år. Jösses, vad det byggs. En låååång fika senare kom vi på att vi hade en del ärenden att utföra också. Såsom att hämta skjortor och handla lakan med resår. Vi hade inte fått komma hem om inte dessa ärenden var utförda, helt enkelt. Så upp och iväg.
Men att kunna hämta ut skjortorna på tvätten var betydligt lättare sagt än gjort. När vi kom dit så var det lunchstängt till 14.00. Och när vi kom tillbaka 20 minuter senare, 14.05 så var inte ägaren på plats iallafall. Då tänkte vi passa på att åka till Arninge för att göra lite annat under tiden och då är det skapligt lätt att glömma att hämta ut de där skjortorna över huvud taget på vägen tillbaka. Men med den gula lappen i pannan så kom vi håg det.



Fredagsmys.


Efter allt åkande så hamnade vi till slut hemma hos henne. Under filten i soffan med ett glas vin. Klockan var ju iallafall över tre. 


Restaurang Enoteca

Mycket prat senare mötte vi upp resten av Wååkarna på Restaurang Enoteca halv sex, för att inta en middag som inte gick av för hackor, kan man säga. Otroligt gott allting.




Och där kom hon ut ur garderoben

När all mat var uppäten drog halva familjen vidare medan jag och den andra delen av familjen stannade kvar en stund till. Den stunden blev iofs ganska lång. Och rolig.

Under lördagen dök fler vänner upp. Den pappan och min guddotters pappa bjöd sedan hela gänget på en fantastisk trerätters måltid. De slet i köket med "Parmesanvåffelhjärtan" och "jordärtskockspure" och andra grejer medan vi andra satt i soffan. Han är en riktig hejare till kock, pappan i huset. Gå in på hans blogg, Faschingseskapader.blogspot.com där han skriver mer om god mat och goda viner.

Vernissage "7 fotografer, Event 27-29".

14 mars till 24 mars har min guddotter vernissage på Krukmakargatan i Stockholm. Hon visar upp fem av sina fotografier som är tagna på olika ställen och under olika omgångar i Italien. Så fina.






Hennes hörna i studion. Fem tavlor är redan sålda! Det kallar jag en ganska schysst premiär.




Sju fotografer har alltså valt ut några av sina finaste foton och har fått tillfälle att visa upp dessa i denna lokal.




Man kan säga att jag är en stolt Gudmor.
You go girl!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar