måndag 25 februari 2013

My way through Ljungsbro this evening


Vi lever ett toppenbra liv i Tallinn.

Men självklart finns det saker som jag saknar här i Sverige.
En av dessa saker är de här så kallade spontanträffarna en måndagskväll som denna.

Träffa en vän. En ostbricka. Ett glas vin. Prata. Skratta. En mysmåndagkväll helt enkelt. Bara sådär. Jag verkligen älskar't.


Taxi Onmalm hämtade upp mig så snällt.

Vi pratade så mycket. Tiden gick så fort. Vinet tog slut och osten likaså. KLockan blev dags för mig att börja promenaden hem.

Fullmånen lös upp vägen för mig.


Med reflexen på gav jag mig ut i mörkret.


Backe upp och backe ner.


 Det var ganska lugnt på byn ikväll, kan man säga.


Här i lilla gula huset brukar vi köpa våran pizza.
Jag fortsatte min vandring över Ljungsbro. Nån på Pizzeria Venus hade visst kvälls skiftet.


Här brukar vi handla mat.


Ljungsbro Busshållsplats på torget.

Denna fula byggnad är bland det första man ser när man kommer in i  samhället. Sådärfint, faktiskt.


Här brukar jag tanka Lilla Vit.


Ja, det var min 30 minuters lång promenad genom Ljungsbro denna afton.

Min summering av detta blir att vi helt enkelt behöver mera måndagsmys.  Så får det bli. Mera mys överhuvudtaget, känner jag. 
Och det betyder ju olika för alla individer vad mys är såklart.Vilket i vårt fall denna kväll betyder:
Calle är hos sin kompis Elias ( makens syrras man ), och har Fifa 13-kväll.
Adam har varit och spelat fotboll med sitt gamla lag.
Och jag har varit hos Anna.

Toppenkväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar