lördag 16 februari 2013

Lördag hemma hos oss

Calle hade en kompis hos sig på en sleepover inatt. Båda älskar att spela FIFA 13. Så det var det de hade tänkt att göra hela kvällen igår. Och typ hela natten.
 Det gjorde dom. Jag tror de släckte vid fyra hugget i morse.

Jag hade tagit fram lakan, örngott och påslakan, madrass, kudde och täcke.  Men bädda skulle de göra själva. Sa de iallafall. För när jag erbjöd mig att hjälpa till så var jag mest i vägen, kan man säga. Så det var bara för mig att gå ut ur rummet och stänga dörren efter mig. Det är för övrigt den vanligaste kommentaren hemma hos oss nu för tiden: "Stäng dörren efter dig!!"

 När jag tittade in i smyg i morse vid tio tiden så låg stackars gästen utan både lakan och påslakan och örngott. Som tur var så hade de iallafall puttat ner madrassen på golvet så den låg han på.  Men det viktigaste var ju ändå att det hade haft roligt. Och det hade de haft.



Efter en Fifa night så blir man visst skapligt sliten. Så här såg Calle ut mest hela dagen idag. Jag tror han har legat i min säng med fotboll på tv:n och med fotbollsnyheter på iPaden hela dagen.



Märkligt.

Det är storrea i nästan alla affärer i hela Tallinn just nu. Rademar heter en av sportaffär-kedjorna och de kör med en helt  egen stil. 
Deras kampanj heter "det lilla priset". På svenska. Med skyltar över hela butiken. Annorlunda, kan man ju ändå tillstå. 


Överallt i hela butiken.



Lite annorlunda med svenska skyltar i hela taket. Det hade ju aldrig hänt i Sverige. Att Stadium eller Intersport skulle ha skyltar på estniska i taket i hela butiken.

Eller vad tror ni. Är det en ny affärsside'? Kampanjskyltar på ett språk som ingen förstår. 
Kanske skulle funka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar