fredag 15 februari 2013

En riktig Housewife-dag

Nu tänker jag skriva ett inlägg om hur det är  att verkligen leva ut en riktig Hemmafru-dag.

För er som känner att "vara hemmafru är så förr i tiden" rekommenderar jag att sluta läsa redan nu. Och  ni som har andra åsikter om just det kan också sluta här.   Jag tänker nämligen inte skämmas för att det här är mitt liv just nu. Jag vet att normen för det normala är att jobba och jag vet att min tid att göra just det,  kommer. Men just nu tänker jag njuta. Just nu är verkligen nu. Och inte sedan. Så för er som låter mig och andra hemmafruar njuta:

Det här är min och Ninas och Charlottes dag.


Parkeringen redan full på morgonen. Esterna är ett träningsflitigt folk.

Dagen började med att jag väntade på Nina på gymmet, My Fitness. Jag satt i soffan i receptionen och tittade på folk som skulle träna och folk som redan hade gjort sitt pass, medan jag väntade. Alltså, det är så roligt. Att titta på folk. Det är nästan roligare än själva träningen. Nina kom mitt i tittningen. Vi lämnade in våra väskor i skåpen och drog oss inåt i gymmet.

Vi hade så roligt och tiden gick så fort. Tiden har ju en egenskap att göra just det när man har roligt. Gå alldeles för fort. Plötsligt fick vi bråttom för vi skulle träffa Charlotte inne på ett köpcenter som kallas för Solaris.  Klockan 12.00 hade vi nämligen bestämt att gå på bio och vi var ju tvungna att hinna få nåt i magen innan dess. Så vi höll på att liksom träna så länge att vi höll på att missa bion. 



Vapiano.

Efter varsin snabbdusch tog vi bilarna och åkte in till stan. Vi bestämde oss för att ta en tidig lunch på Vapiano inne på Solaris. Nästan helt ensamma satte vi oss till bords och avnjöt varsin måltid och hade så mycket att prata om hela tiden. Efter en stund dök även Charlotte upp. Hon tog in en kopp te och satte sig bredvid oss.  Så mysigt!



Ganska så lugnt direkt vid öppning.
Efter ytterligare en stund med snack och mys var det dags att gå vidare uppåt en trappa. Till biografen.




Vi tog med oss varsin kaffelatte för att mysa på i salongen. 


"Anna Karenina"

Filmen vi hade tänkt att lägga våra ögon på denna fredag var "Anna Karenina". En film om en tid i ryska sociteten i slutet på 1800-talet. Om hur en kälekshistoria mellan en gift kvinna och en omsusad ungkarl tar sin början och hur utesluten hon blir av alla i samhället pga deras förhållande. Språket var engelska, texten på filmduken både estniska och ryska. Jude Law spelade maken till Anna Karenina. Och själva Anna Karenina spelades av Keira Knightley.

En mycket märkligt filmad film. Men romantikern i mig föll för själva historien. 

Det här var en sån mysig fredag så vi bestämde oss för att det får absolut inte bli den sista. En "träna - lunch - bio - fredag" har just sett sin mysiga tid komma.


Nu kan man säga skit vit.

Annars har familjen nu tagit helg. Maken, Adam och jag svullar i soffan. Calle har en kompis hemma som ska sova över. Jag tror det är Fifa-night som gäller. De har just varit nere och ätit middag med oss andra iallafall. Men det var nog enda gången vi kommer att få se dem under kvällens gång.

Till er alla som orkat läsa ända ner önskar jag en fantastisk helg. De som slutade läsa efter första meningen önskar jag också en fantastisk helg, men det kommer de aldrig få reda på är det värsta. 

Trevlig helg från den här hemmafrun.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar