fredag 16 november 2012

Titta, vilka som hade vägarna förbi!

Plötsligt stod det åtta 40 åriga karlar i hallen.
Makens barndomsvänner från Sverige dök upp och ska göra Tallinn osäkert under helgen.

Det var verkligen jättekul att se dem igen. Samt kul för maken att ha dem här.



Några av dem var med när jag och maken träffades på Berns för snart ....vänta, måste räkna.....17 år sedan.
Så man kan ju nästan säga att det är mina barndomskompisar as well. Eller ja, kanske inte.  Och alla ser vi precis likadana ut nu som då. 



Huset bjöd inte på nån femrätters direkt. Men varisn pizza direkt från pizzaugnen på Rimi blev kanon.
Medan de tuggade i sig sin mat satt jag och lilleman i soffan och tjyvlyssnade.
13-åringen sa: "De låter nästan precis som du och dina kompisar när de var här!"

Verkligen roligt att dessa killar har hållit kontakten så länge. 




Nu har de lämnat vårat hus för färd mot vidare äventyr inne i stan. De har ingen aning vad som väntar dem denna helgen. Men det vet jag.

Jag och sönerna hade sedan en myskväll med att titta på några avsnitt från Solsidan. första omgången.
Otroligt roligt. Fortfarande. 
Tillslut kändes ögonlocken tyvärr alldeles för tunga och nu har vi gått till sängs. 

Trevlig helg på er alla där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar