måndag 5 november 2012

Nytt pers år 2013.

En riktig Ego-helg för min del.

Tiden går fort när man har roligt och jag har skrattat en hel del de här dagarna. Alltså flög helgen förbi kan man säga.
Iochförsig inte särskilt svårt att skratta i det här sällskapet.  Och till och med jag har faktiskt bjudit på lite skratt  har jag förstått. Både lite här och där. Mycket prat, mycket mys och så var det plötsligt måndagmorgon.






Förutom att jag är Gud för den ena, så firar jag hela 30 år tillsammans med den andra nästa sommar.
30 år!! Vad hände?



När allt kommer omkring har jag nog ingen annan relation som har varit längre. Så det blir ett nytt pers. 

Lunchen på lördagen intogs nere i en av medeltidskällarna i Gamla Stan. 
Vi satt där nere ett bra tag  och gick inte upp förrän vi fick ett sms av maken där det stod att solen sken.
Och den hade vi väntat på ganska länge. Typ hela dagen. Enligt yr.no skulle Tallinn bara ha "moln ute i kanterna" under lördagen. Så medan vi åt lunch ändrade vi helt enkelt position och förflyttades liksom mer in i mitten. Utan att ha rört en fena. Skapligt skickligt. 



Rådhustorget. Såklart. 




Vi tog med oss varsitt glas och gick en Vinpromenad vid havet medan vi väntade på att få åka in till stan för middag. Och äta. Igen. 




Men hur fint?






Helgen kan beskrivas med tre ord. Eller fyra kanske. Eller fem.
Sol, värme, kärlek. Och skratt. Allvar. Och en kamera.
Samt en gnutta potatis. Men ändå inte.



2 kommentarer:

  1. Världens bästa Tallinn-helg. Kom till Stockholm snart så ska du få se på fan.

    Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul det var att ha er här!

      Orkar du med Gudens tempo när jag kommer?

      Radera