onsdag 14 november 2012

Vanemänniska

En dag i lugnets tecken, kan man milt säga.
Först en sväng på gymmet. Jag såg till att vara där vid 09.00. Och det var ju så skönt att komma in i omklädningsrummet och upptäcka att "mitt" skåp var ledigt.
En gång när jag glad i hågen kom instormandes på gymmet upptäckte jag till min fasa att nr 52 var upptaget. Nån annan hade inkvarterat sig i "mitt" skåp. Och då blev det genast lite bökigt för mig. Hallå! Att behöva tänka om. Att hitta ett nytt ställe. Hjärngympa as well.


Det var liksom som när jag för länge sedan, typ jättelänge sedan, åkte tåg till jobbet. Och nån hade tagit "min" plats i vagnen. Vart ska man sitta då? Och samtidigt se så oberörd ut. Eller om jag tog nån annans plats. Vilka scener det kunde utspelas.

Eller som nu när jag går min engelska kurs - jag törs inte byta plats. Vill inte riskera att få det onda ögat av nån kurs kompis. Så jag lägger mina böcker och ställer kaffekoppen på samma ställe varje tisdag förmiddag.'

 Än så länge.



"mitt" skåp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar