onsdag 31 oktober 2012

Vetemjöl

Min familj eftersökte lite Kärleksmums att fika på igårkväll.
Jag kände blickarna på mig och när jag tänkte efter så kunde jag liksom inte hitta nåt att skylla på för att slippa.
Inte tidsbrist iallafall. Lustbrist kanske hade gått. Men för sjutton! Nångång måste man ju lära sig.
Och så hörde jag mig själv säga med ert leende där jag satt i soffan igårkväll.
"Ok, jag lovar att ni ska få Kärleksmums till i morgonkväll."

Efter lämning och träning idag var det alltså dags. In på Rimis nyaste butik och inhandla lite varor. Typ vetemjöl.
Och det är inte världslätt att handla när man inte förstår vad det står på hyllor eller varor.

En enkel liten App på telefonen gör det så mycket lättare. Så smidigt. Den har räddat mig så många ggr.
Vad heter vetemjöl på estniska?
Eller kokos?

Och eftersom jag har raderat lite bilder från tidigare inlägg så kanske jag kan lägga in en liten bild idet hör inlägget.

Nu är iallafall kakan klar!
Så förträfflig! Min första Kärleksmums!

Nehä! Inga bilder. Så trist. Kan nån hjälpa mig? Nån som har erfarenhet av Blogger? Nån som har rent mjöl i påsen?

1 kommentar:

  1. Den hade jag gärna smakat på. Hoppas att det kan bli vid ett senare tillfälle. Kram svärmor

    SvaraRadera