fredag 5 oktober 2012

Olika sätt

Jag har fått lite kommentarer på mitt förra inlägg om Teachers Day.

Innan jag flyttade hit till Tallinn hade jag aldrig hört talas om att denna dag ens existerade.
Väl på plats här och jag har fått vara med på två av dessa hyllningar så har jag lärt mig att denna företeelse är en dag för lärarna över hela världen.

I Sverige får en kanelbulle mer uppmärksamhet på sin dag än vad lärarna får på sin.

I våran skola just här i Tallinn firar man på det här sättet. Självklart finns det andra sätt att visa sin uppskattning på. Man gör det man Kan och har möjlighet till.

Det jag sen skrev att det alltid är samma föräldrar som är frivilliga är som i de flesta andra grupper. Av olika skäl och anledningar finns det alltid olika möjligheter av tid och intresse.

Men att en kanelbulle får mer uppmärksamhet än en lärare är ju helt absurt egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar