onsdag 10 oktober 2012

En dag med tjejerna

Så här är det alltså att vara Hemmafru. Slasch Lyxhustru. Whatever. Vad man än kallar det så tas det emot på olika sätt beroende på läsare och mottagare.

Vissa dagar kan man helt enkelt bara bestämma själv vad man vill göra. Eller inte göra. Vissa dagar är det bara helt tomt i kalendern och hela dagen ledig för fria aktiviteter.

En sån dag har det varit idag. Efter att ofrivilligt ha varit hemma i två dagar var det väldigt trevligt att få komma ut och träffa mina bästa Tallinnkollegor igen.

Dagen började med att Therese kom hem till mig på en kaffe. Hon tog själv med sig goda bullar till att doppa. Regnet öste ner och vi satt i soffan med fötterna uppdragna under knäna, tända ljus på bordet och kaffekoppen i handen. Riktigt mysigt!



 Klockan gick fort och när iPhonen visade 12.00 började vi dra oss ut mot bilarna för att åka in mot stan. Där skulle vi nämligen träffa Nina och Charlotte klockan 12.30 för en liten lunch tillsammans.





Vi träffades på parkeringsplatsen och så gick vi in en möbelaffär. 
Och i möbelaffären låg det en Sushi restaurang. Vi satte oss.














Maten var super god och väldigt billig. Betalade 4 euro för en 10-bitars portion. 






Kaffet bestämde vi oss för att ta på ett annat ställe, på Cafe Bonaparte. 
Min kaffekvot var full för dagen så jag beställde en färskpressad juice istället.  Åh herregud så himla god den var.
 Med dessa fina och härliga tjejer går timmarna fort. Vi pratar. Vi skrattar. Och så bestämde vi datum för en tjejmiddag i november. Så otroligt effektiva är vi. När vi kommer ut på arbetsmarknaden snart så ska alla arbetsgivare ha helt klart för sig att vi hemmafruar alltid och fortfarande är på alerten. Här ligger ingen på latsidan. 

Jag är så oerhört tacksam över att just dessa mysiga tjejerna finns här i Tallinn samtidigt som jag finns här i Tallinn.
Inte klokt vilken tajming, kan man säga. 

Sist men inte minst denna dag hittade vi till en fin ostaffär, typ Ostkungen. Och eftersom min man är en ostälskare av rang så köpte jag med mig en lite present till maken som kommer hem från Sverige ikväll.


Juustikuningad - Ostkungen






Vilken kärlek va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar