lördag 13 oktober 2012

"Please, Check the pipes"

En lördag i lugnets tecken.
Började med att titta på Fc Floras P-97 match mot Mercuur. Vårat lag vann med 14-0 och Mercuur hade nog ingen vidare värst rolig biltur på 2,5 timme framför sig.


Publiktillströmningen var sådär skulle man kunna säga denna lördagsförmiddag. Tur att hela familjen Lorentzson stod på läktaren och höll ställningarna. Det var vi och en pappa till som applåderade alla 14 målen. Motståndarlaget hade ingen med sig. 

Efter matchen hade jag planer på att få med mig min lilla familj på en utflykt till Tallinns Historiska musem.
Lite kulturpoäng är ju aldrig fel, tänkte jag och kom med förslaget. 
"Jippie" , var det ingen som utropade. De ville hellre tom göra matteläxan.
Då ligger museum inte högt på listan, förstod jag. Det hade jag iofs förstått tidigare, men iallafall. Vad är det för fel, liksom? På museum alltså.
Jag får helt enkelt samla kulturpoäng på vardagarna när jag är ensam. 


Det här huset gillar jag.


Medan maken och store sonen satt med matten fick jag istället med mig lilleman på en liten promenad.
Vi gick mellan husen här i området och det byggs väldigt mycket nytt.
Samtidigt som en del byggen har stått helt stilla sen vi flyttade hit för drygt ett år sedan.




Det här huset på hörnan har tex inte nån rört på hur länge som helst. NU plötsligt har det hänt massor iallafall på utsidan. Men pengarna verkade inte räcka till brevlådan.



I dubbelgaraget i källaren står en gul Corvette. I det här dubbelgaraget står andra bilar.


Det här är väl det största huset på hela gatan.Med havet på andra sidan. 
På andra sidan har ägaren även anlagt en egen fem manna fotbollsplan. Med riktiga mål och vita linjer.
Det står bänkar på sidan. Eftersom det är olagligt att hugga ner träd hur som helst så står det även ett träd på planen. 




Annars har vi haft lite strul med bristande varmvatten i helgen. Maken ringde till de som ansvarar för uthyrningen av huset och fick till svar:

"Please check the taps on the pipes".

Eh....ok. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar