söndag 10 juni 2012

Allt går

Jag och sönerna bestämde oss för att ta en lunch ute.
Storebror var sugen på En kebab tallrik och fick mig att lova det i ett svagt ögonblick.


Väl på plats på Kebabhaket ville min mage inte alls ha kebab visade det sig.
Jag blev sugen på sushi.
Av en ren händelse så låg det en sushi restaurang alldeles bredvid.

Då fick jag en ide'.
Jag frågade helt enkelt servitrisen på Kebabhaket om det var ok för mig att äta vid deras bord, men med mat från en annan restaurang.
"Yes ofcourse you can", blev det förvånande svaret.
Då gick jag över till sushi restaurangen och frågade om jag fick beställa av dem, men äta på en annan restaurang.
"Yes ofcourse you can", svarade hon oxå.

Så sönerna fick sina kebabtallrikar medan jag snällt väntade på sushin.
Efter ett tag kom min servitris gående med min mat med tillhörande soya, pinnar och sushi.

Sån himla win-win situation det blev!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar