måndag 4 juni 2012

Hej då-lunch

Till sommaren är det två av de svenska, fina tjejerna som flyttar tillbaka till Sverige med sina familjer.
Jag lärde känna dem i höstas båda två och då hade de varit här i ett år vardera.

Nu är deras utlandsperiod över, för denna gången, och de håller på som bäst att planera för sina nya liv.
Med hus, arbete och skolor för deras barn. En av familjerna flyttar tillbaka till sitt gamla hus och till sina gamla jobb.
Den andra familjen gör en helomvändning och byter allt. Både ort, hus och arbete och skola.
Båda sätter helt enkelt på "play" snart igen och återgår till det riktiga livet utanför den här bubblan.

Idag bjöd jag och Therese in alla tjejer, hela gänget, för en sk "Hej då-lunch". Eller ja, det var nog Therese som hade förberett det mesta.
Två danskor, en grekiska och sju svenskor.

Att hitta en dag som skulle passa alla dessa hemmafruar samtidigt var inte särskilt lätt , kan jag säga. Vi fick ta hänsyn till både tennistider och pilatestider, bodypump tider och annat viktigt. Men denna måndag kunde faktiskt alla.




Klockan 11.30 skulle våra gäster dyka upp och allt var klart för mottagning en halvtimme innan.





Det bjöds på två olika sorters paj och till efterrätt en smarrig chokladkaka med grädde och jordgubbar som Thereses dotter hade bakat.

Språket runt bordet blandades hej vilt mellan engelska, danska och svenska. Stackars våran grekiska väninna som inte kan varken danska eller svenska. Men vi börjar bli bättre på att enbart prata engelska. Hon har iallafall snappat upp ordet "fika". Vilket även danskorna har gjort. Ett otroligt viktitgt ord att kunna och defenitivt att utöva.



Mammajordgubbshjärta och lilla bebisjordgubbshjärta.








De fick i gåva varsin liten kaffekopp med ett foto på.
Så nu kan de fortsätta att fika med oss till hösten iallafall.
Fast de är i Sverige och vi finns i Tallinn.

Nu när jag kom hem från lunchen ville jag installera en app till bloggen på telefonen så jag kan föra över bilderna på telefonen direkt till datorn. Och då var jag tvungen att fylla i lite uppgifter på google-kontot.




Och det jag undrar helt enkelt är vad "annan" kan vara för sorts kön.
Om jag inte är man eller kvinna, vad kan jag vara då?

3 kommentarer:

  1. En HEN kanske.....:) Ni verkar ha fantastiskt roligt allihop. Vilken vänskap. Det är du värd.ILY

    SvaraRadera
  2. Oj vad trevligt ni verkar ha, och vilket härligt minne med en mugg med alla på. Ha det bra!

    SvaraRadera