fredag 1 juli 2011

Son o jag på promenad.

Vi tog en liten kvällspromenad igår kväll. Jag och sonen den yngre.
Vid 21.45 kände vi att luften var så pass skön att vi gick ut. Han tog sparkcykeln och jag fötterna.

En otroligt mysig stund tillsammans. Ett perfekt tillfälle att prata med varandra på tu man hand.
För att inte säga lyssna till varandra.
Sonen hade mycket att berätta. Om massa olika saker. Tex kunde han berätta att han med den stora, stora husbilen heter Roland, att hon som bor på hörnet där borta är änka.

Plötsligt gick vi förbi en tomt där gräsmattan var som en golf green. Inte en klöverblomma, inte en pinne, inte ett uns av lite ´mossa nånstans.
-"Titta vilken fin tomt.", sa jag.
-"Ah men vet du mamma, de som bor där bryr sig mer om gräsmattan än om varandra. Gubben bryr sig mer om den är om sin fru, och frun bryr sig mer om den än om sin gubbe."

Egentligen har vi ju absolut ingen som helst aning om just den biten, men det fick mig att tänka på min egen gräsmatta.
Där finns klöver överallt, ogräs överallt, pinnar och kottar slåss om platsen på mossan.

Men hellre att det ser ut så.
 Och hoppas att vi har tid att bry oss om varandra!

3 kommentarer:

  1. Jag ler när jag läser. Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Du är go du, Elisabeth! Kram!

    SvaraRadera
  3. Annika Östrup3 juli 2011 kl. 07:36

    Vi har också mycket tistlar i gräsmattan, känns plötsligt positivt:)))

    SvaraRadera