lördag 23 juli 2011

Hemma igen. Tänder ett ljus för de som mist livet och för själva livet.

Jag har äntligen upplevt Gothia Cup! Live!
En otrolig upplevelse! Att få vara en av alla daltagare med mitt eget Gothia Card. Och inte vara en av dem som bara spyr på allt som har med Gothia att göra som jag har gjort andra år när man råkat vara där denna veckan.

Vilken organisation. Från den stora Gothia Cup organisationen ända ner till detaljnivå hos varje lags logistik för att få hela veckan att funka och flyta på.
Fantastiskt bra jobbat. Alla dessa idiella människor som tar en hel veckas semester för att barn och ungdomar ska få denna möjlighet att uppleva detta i sina liv.
Utan dem skulle det inte funka. Allt från korvkokardamen till parkeringsavgifttagaren, från städaren till tränarna.
Wow!


Heden på måndagkvällen!

Denna bild målar hela veckan, känner jag.

Hur vackert killarna har spelat. Hur bra killarna har skött hela denna vistelse. Hur tur med vädret vi har haft.
Hur roligt vi på sidan har haft. Hur mycket jag har promenerat hela veckan. Hur mycket junkfood jag har stoppat i mig som jag struntar i. Hur mycket på Liseberg jag har varit. Magisk vecka!

Men så händer det ofattbara!
Precis innan semifinalen mellan Chivas - Paris får jag höra vad som händer i Oslo.
Då förstår jag inte storleken på allt som har hänt. Men nu när jag skriver detta har 92 personer avlidit.
Mina tankar går till alla anhöriga och alla runtomkring. Världen blir sig aldrig mera lik.
Tänder ett ljus och reflekterar livet.


Nu går tvättmaskinen för fulla bananer och så laddar vi om för nästa veckas upplevelse, Bullerby Cup i Vimmerby.

Ses där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar