måndag 25 juli 2011

Har du fått foten i kläm? Jajamänsan! :)

"Hur kan du se så många Morden i Midsomer?", undrar tre fjärdedelar av familjen. "Tröttnar du aldrig?"

Men då kontrar jag lite käckt med: "Hur kan ni se så mycket fotboll på TV, tröttnar ni aldrig?"

Annars har det hänt massor den här dagen.
Hos läkare o tagit blodprov på ena sonen. Flera stora rör med röd sörja guppade där på vippbrädan upp o ner. Varit på Apoteket och fixat fullmakt till vissa personer så att medicin kan hämtas ut här hemma i Sverige av annan än mig o maken.
Rensat! 6 svarta sopsäckar med skor, kläder, handdukar, hjälmar har nu hamnat hos bättre behövande.
Hela bilen full! Gud, så himla skönt.
Turbo har klippt vår enormt stora o långa tomthäck med hjälp av två söner.
Skurat kylen.
Tvättat flera maskiner med textiler av olika slag. Samt hängt dessa.
Strykit ett berg av kläder.
Och mitt i alltihopa sett till att hela familjen fått i sig mat under dagens lopp.

Säger till maken att jag tycker vi är jätte duuktiga och får till svar:
"Japp ,men vi slutar inte nu, för det finns massor kvar att göra!!
Fem minuter senare kommer han o frågar om han får spela 9 hål med sin bror. Klart han fick!
Då får ju jag en liten paus oxå. Och efter 18 hål tidigare idag behövde han nog det.  :)

 På onsdag hyr vi en släpkärra och rensar ännu mer.

Nu ett glas vin och lite chill i soffan!

2 kommentarer:

  1. Inte illa vad ni hinner med. Kanske borde rensa lite med här hemma när man har semester.... Eller inte.
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Men det ska till en flytt utomlands för det, vet du. Eller inte.....

    SvaraRadera