torsdag 14 juli 2011

Det luktar skit



Igår på Smultronstället grävde jag o maken ner dräneringsrör i marken. Och vi är sams fortfarande.

Idag är vi hemma och det luktar verkligen enormt illa runt vår soptunna, märkte vi. Stackars grannar! Undrar om de har känt något? Och om de isf vet varifrån det kommer?
Ber om ursäkt att vi hade strömavbrott för nån vecka sen och var tvungna att slänga allt vi hade i kyl o frys och att vi glömde att ställa ut tunnan den fredagen, och att vi glömde att ringa Tekniska Verken den här veckan för en extra tömning.
Men nu är det ju fredag imorron igen och dags för den riktiga tömningen, och tunnan är redan utställd på gatan. So? No problems!

I morron ska vi fylla i flyttfirmans formulär om vad som ska med så de kan skicka en lagom stor bil. Även Lilla Vit kan ta lite grejer. Eller förresten kanske inte, vi är ju fyra pers som ska få plats oxå....
Annars har vi fyllt i en otrolig mängd papper och dokument som ska fixas och skrivas under. Min firma ska visst avregistreras och om jag vill sätta igång nån gång senare så måste den registreras en gång till. En eloge till Skatteverket som hjälpte mig med min preliminära självdeklaration så himla fort när den väl hade kommit in till dem. Så snabba borde de även vara på telefonen.....
Även ett stort tack till min revisor som hjälpte mig smidigt o enkelt! Tack! ( Han är på västkusten just nu, men han känner nog min tacksamhet ända härifrån. )

Och vi hann  inte mer än hem förrän alla killar i familjen drog på fotbollsträning.

32 dagar kvar.
Och jag ska ha hunnit fylla 40 innan dess.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar