måndag 25 juli 2011

"Gör det! Åk bara!"

Jag har en kompis. Faktiskt!

En underbar människa och härlig tjej. Hon och hennes familj har gjort många spännande resor tillsammans under alla år jag har känt dem och hon har berättat om så många roliga episoder genom åren som de har varit med om.
I vår familj går hon även under namnet  "Lenas resebyrå".
Tex anlitade vi denna byrå när det var dags för vår familj att bila ner till Österrike förra våren. Vi fick väldigt bra tips och lite att tänka på.
De har även bott i Peking i 1½ år och när deras barn var små bodde de i Malaysia något år.
När vår tripp till Tallinn blev aktuell var det till "Lenas resebyrå" jag ringde först.
Byråns tips blev:
"Gör det! Åk bara!"

"Lenas resebyrå" är nu ute och reser med sin husvagn och tänkte ta varvet från Polen-Litauen-Lettland-Estland. Och  nu undrar jag en smula om vi har tagit vårt beslut alldeles för snabbt?
Vi kanske skulle ha väntat för att höra vad byrån har för åsikt om just deras utflykt runt omkring i denna del av världen. :)

Nerå, skämt åsido. Faktum är att när vår familj var i Tallinn i vintras och kollade in stan så var faktiskt "Lenas resebyrå" i samma stad  samtidigt och de tyckte att staden var fin. Så de säger nog även efter deras långa resa:

"Gör det! Åk bara!"

2 kommentarer:

  1. Hej kompis,
    vad kul att läsa dessa rader. Vi befinner oss just i detta nu på gränsen till Sankt Petersburg. Har haft härliga dagar i Litauen, Lettland o Estland, besökt härliga städer o fina stränder. Fast det var kallt i Östersjön.
    Vi har bott på väldigt blandade campingar med olika status, men det har funkat bra vi har ju vår mobila bekväma service med oss om inte toan är fräsch.
    Såklart jag säger; Gör det! Åk bara!
    För jag kommer o hälsar på dig.
    Många kramar från Lena`s resebyrå.
    Ps, hoppas vi hinner ses innan ni åker!

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni har det bra! Vi hörs när.ni kommer hem. Kram till byrån.

    SvaraRadera