onsdag 23 januari 2013

Hahahah!!

Att vara såhär ovig som jag är.
Det har jag skyllt i alla år på fotbollen.
Att som fotbollsspelare är man ju alltid lite kort i hamstrings och lår och ljumskar.
Inga konstigheter liksom. Det vet ju alla.

Trots att det nästan är 17 år sedan jag slog min sista professionella bredsida så måste mina korta muskler bero på allt mitt fotbollsspelande. Visst?

Har idag gästat My Fitness här i närheten och besökte ett pass som hette Body Balance. Ni vet, med balans, styrka och smidighet.
Hahaha! Vilket skämt. Två tredjedelar gick skapligt.


Instruktören har säkert sett massor av olika individer på sina olika pass genom åren.
Men hon kan aldrig ha sett en sån stel människa som jag. Herregud! När man ska sträcka lite där, töja lite här, vrida kroppen åt ena hållet med underdelen och åt andra hållet med överdelen. Samtidigt. Hur är det möjligt?

Bara att sitta på golvet med rak rygg och benen rakt ut gör ju ont i baksida lår. Och sen ska man luta sig framåt också till på köpet. Nudda tårna med fingrarna. Hahaha! Finns  inte på världskartan. Händerna på knäna på sin höjd.
Heeelt omöjligt.

Hahahahaha!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar