onsdag 10 juli 2013

Slaget om hålen

Efter frukost skulle slaget om Minigolfbanan ske. Taggade till tänderna drog vi iväg i två bilar. När vi kom fram märkte vi att vi var alldeles ensamna om denna tanke. Att spela minigolf just då.
Vi ägde hela banan. 


Victor hade en ängels tålamod och var lika glad genom alla 12 banor.


Min brorsa var otroligt het på bollen idag och slog banrekord  med sina 23 slag. Han var överlägsen etta och vi andra var inte ens i närheten. Kanske Adam förresten.



"Mot bana 10", sa min kompis. Tog sin klubba och gick iväg.


Celeste hade en egen teknik och slog till bollen med klubbspetsen. Allt för att göra det hela än lite svårare och än mer spännande. 



Ibland behövde faster kramas lite. 


Och så det här. "Kan-äta-själv-och-det-blir-så-kladdigt-men-lika-glad-är-jag-perioden".....den hade jag förträngt, tror jag.





Hela eftermiddagen har det bara regnat. Brorsan tog mina två killar till Västervik för en morbror-stund. Maken tog båten ut på havet ett par timmar. 
Jag och svägerskan stannade hemma och inne och jag fick lite av en faster-stund, kan man säga. 

Ikväll ska Celeste bjussa på egenbakade cupcakes som hon och hennes mamma har bakat idag. 
Tackarrrr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar