lördag 6 juli 2013

Jag är så glad för din skull!!

Lördag morgon klockan 06.50 satt jag i bilen på väg mot Huddinge. 
Mottagaren av min ankomst låg säkert då och sov och hade inte en aning om att vi just denna morgon var 12 tjejer som gjorde oss redo just för henne. 



Med hjälp av Tesses och Johans grannar så fick vi gå som ett långt lemmeltåg genom deras hus för att kunna komma ut på baksidan och överraska därifrån. 

Johan trodde för övrigt att han hade full koll. Men tji fick den blivande brudgummen och blev överraskad han med en timme senare. 


Att vara föremål för sina blandade vänner och veta att alla är där för sin skull är en otroligt känslofull stund. Då blir det lätt lite tårar blandat med lite kramar. När chocken någotsånär hade lagt sig var det dags för oss att bege oss ut på stan. Och för en lantis från Tallinn som inte har åkt kommunalt i Stockholm på flera år var även denna aktivitet lite spännande. 

Nästa anhalt Picnic i Vasaparken. 


Champagnelunch i solen och ett stort tack till de som beställde detta underbara väder. Samt till er tjejer som hade fixat denna magnifika tapas-tallrik till oss alla. 


Efter en fantastisk lunch knallade vi vidare. Hamnade på Stockholm Pole. 
En ung pigg tjej där "dragningskraften inte hade gjort sitt ännu på" tog emot oss och vi bytte om för att kunna svettas en smula. 

Det var riktigt roligt och vi hade en lärorik stund, kan man säga. Med sexy feet, piruetten, brandmannen och rumpan upp först och allt vad det var. Iallafall vaknade jag nu med ömma insidor av mina lår och träningsvärk i hela kroppen. 


Vi åkte vidare kommunalt och hamnade tull slut nån annanstans. Hemma hos en av tjejerna närmare bestämt där vi skulle laga en gemensam middag. Medan vi stod där i grupper o lagade mat fick Tesse i uppdrag att måla en tavla som "gestaltade deras kärlek tillsammans". 

Och det tog tid. Vet inte om den är klar än egentligen. 
Bara genom att se hur noga hon var. Hur genomtänkt denna målning är. 
Bara det gestaltar hennes kärlek till Johan. 

Jag är så himla glad för din skull, Tesse!! 
Han var väl värd att vänta på den där killen.  Och du min älskade vän är väl värd det absolut bästa som bara finns. 

Jag önskar er båda alla lycka tillsammans i framtiden. 

Vill ni ha frukost på sängen nu? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar