måndag 27 juni 2011

Semesterbrickan - som jag längtar efter den!

Semesterbrickan!


......som jag längtar efter den!

Lite bokföring bara sen så är det dags om nån dag eller två.

Maken i Vilnius. Han ringde i morse när han hade landat och satt i taxin till hotellet.
-"Har bara sett flygplatsen och vägen till stan, men det känns som om vi ska vara glada att det blev Tallin."

Sönerna på väg till Skara Sommarland. Rätt hyggligt väder för ett besök just där.

Lilla Vit är på samma ställe som söner.

Alltså är jag utan make, söner och bil ikväll.
Ensam hemma. Och utan det sistnämnda känns det riktigt ensamt. Känslan av osjälvständighet kommer liksom och hälsar på då. Om bilen hade varit hemma hade jag säkert inte använt den iaf. Men jag hade kunnat om jag hade velat.
Cykeln står på garageuppfarten.
Använde den till jobbet. Blev omcyklad i uppförsbacken hur lätt som vilken j-vla plätt som helst av en liten parvel på ungefär 10 bast. Han tänkte nog inte alls på att han swischade förbi i världens fart.. Han satt tom ner.


Och så har jag en fråga till er som eventuellt läser detta och har en egen blogg.
När jag läser på min "instrumentpanel" att det har varit tex 114 sidvyer på en dag. Vad betyder det?
Är inte riktigt med i bloggspråket ännu.
Och vad är det för skillnad på officiell blogg och oofficiell blogg? Vad har jag? Hur vet man det?



Snart dags för semseterbrickan!!








7 kommentarer:

  1. Sidvyer är hur många gånger totalt som folk har varit inne och tittat på den sen jag började blogga. Jag har också funderat över den här statistiken, men sökte lite på nätet och hittade förklaringen. Det är jättekul att följa er nu med den spännande framtid som ligger framför er. /Else-Marie

    SvaraRadera
  2. tack för hjälpen, Else-Marie! Ska kolla in alla ord lite grann jag med. Spännande faktiskt!
    Roligt att du vill följa oss på vår spännande resa vi har framför oss. har verkligen ingen aning vad som väntar. Det visar sig!
    Önskar dig en härlig sommar!

    SvaraRadera
  3. Så fort jag ser att du skrivit på din blogg läser jag direkt. Du skriver så himla bra, som om du aldrig gjort annat! Jag följer med spänning ert "äventyr" !!!
    En millisekund har jag också funderat på en blogg......men nä, tror inte de. Vad skulle den heta i såna fall "50plussare flyttar till vischan"... hahahaha.....

    SvaraRadera
  4. Bara ett avtryck som visar att jag läst o bekräftat! //Sara E

    SvaraRadera
  5. Lotta: Tavk ska du ha! Jag tycker det är roligt att skriva. Och vill nån läsa är det ju ännu roligare. :) Skulle följa din blogg hur lätt som helst! Gört!

    Sara: Blir glad över att höra ifrån dig. :) Hoppas ni har haft en fin dag i Ljung.

    SvaraRadera
  6. Ingela, du skriver så bra, alldeles imponerad av dig. Jobbigt att bli ifrånåkt i backen - jag förstår din känsla precis.

    Jag undrar också - hur ska ni göra med huset på Husarvägen?

    Kram från Annika

    SvaraRadera
  7. Annika: Tack snälla. HUset får stå som det är i början iaf. Som det ser ut just nu. Vi kanske hinner ändra oss till det är skarpt läge.

    SvaraRadera