onsdag 8 juni 2011

10-årig bröllopsdag, 9/6!

Imorgon den 9 juni firar jag o maken 10 årig bröllopsdag!

Varpå den ena sonen utbrister vid frukostbordet i morse:
-"Hur står man ut så länge med varandra? Jag står ju knappt ut med brorsan en dag!"

Och det är ju en väldigt bra fråga. Hur gör man egentligen? 10 år är en ganska lång tid faktiskt, när man tänker efter. Hur gör ni?

Iallafall tänker vi fira vår bröllopsdag i luften på väg mot Tallinn. För på fredag är det nämligen dags att titta på hus. Mäklaren har visat oss 7-8 objekt på nätet och vi har valt ut ca 4-5 hus som ska tittas på.
ICA har fixat en bil med chaufför som ska köra runt på oss utlänningar så vi kommer till rätt adress på rätt tidpunkt. Otroligt spännande ska det bli!
Under fredagen ska även ett möte med grabbarnas nya rektor hinnas med. Vi har med oss, är det meningen iaf, alla dokument från deras nuvarande skolor ifyllda från lärare. Jag har lagt dem på ett väldigt bra ställe, så himla bra att jag måste börja leta ikväll faktiskt.

Killarna gör nu sina sista dagar i sina klasser. Det trodde jag inte för ett halvår sedan. Känns liksom lite overkligt. Men med ett hus klart kommer det nog kännas mer som på riktigt.

-"Hur ska vi packa då?", frågade ena sonen i morse. " Vi kan ju inte komma med 20 väskor liksom!"

Och det är oxå en bra fråga. En container kanske? Snart vet vi!

I morron har jag iallafall varit fru Lorentzson i 10 år och det är jag otroligt stolt över!
Grattis till oss!

2 kommentarer:

  1. Vi i Team Blekinge hälsar er grattis på tioårsdagen! I förskott alltså ;o)
    Safe flight och lycka till i Est!

    SvaraRadera
  2. Dubbelgrattis!
    Först till din blogg och sen till att du fått ha mig i 10 år ;)

    Lova ya!

    Kram "Gubben"

    SvaraRadera