fredag 1 november 2013

Oiktigt spännande dö!

Idag har jag tillbringat eftermiddagen i....


....ja, gissa var?
 På Ica Kvantum i denna ort hängde denna mening över deras bageriavdelning. Faktiskt lite rolig.
Efter inhandling av en egenkomponerad sallad i deras salladsdisk åkte jag vidare mot nästa anhalt.

Nya Parken. I Norrköping alltså.


Calles lag har efter några turer hit och dit bytt klubb och spelar sin första Cup tillsammans som det nya laget FC Linköping City. 



Fotboll spelas inte längre bara under sommarmånaderna har jag lärt mig den hårda vägen. Vilket betyder att jag har frusit alldelels för många ggr sittandes på läktare runt om i landet. Eller i Tallinn.
Och det är så fantastiskt skönt att ha nått den hedervärda mognadsgraden att jag struntar fullständigt i hur jag ser ut som fotbollsmamma. Det är helt enkelt bara att klä på sig. Det som finns tillhands. Skidhandskar, dunvästar, regnjackor, halsdukar.


FC Linköping Citys första match gick av stapeln klockan 14.00 mot IFK Norrköping.


Några minuter in på första halvlek var sonen klar för sitt första inhopp i den här svarta bortatröjan.

Tyvärr blev det förlust med 2-1 i denna kamp. 
Imorgon åker vi samma väg igen för nya matcher och hoppas på bättre lycka då.
Och kanske om vi har tur lite mindre regn.



1 kommentar:

  1. Tänka sig. Ett leende gick igenom hela kroppen. Minns en tös som sa "Jag skämms ihjäl" när moder kom i skoteroverall till fotbollsplanen.
    Ma.

    SvaraRadera