torsdag 21 november 2013

Vi 71:or

Nu är de här!

Under ett par veckors tid har jag provat olika sorters bågar. Metall, plast, stora, runda, fyrkantiga osv. För en annan som aldrig i hela mitt liv har varit i denna situation har det känts som att välja ur en hel djungel.

Till slut fann jag ett par på Specsavers som kändes bra på näsan.

Lånebågar från Synoptik


Det är en ren fröjd att kunna läsa igen. Som ett Halleluja-moment. Jag har verkligen inte gjort det på ett bra tag och jag har saknat det som bara attan.


Och det roliga i hela den här historien var när jag var på Synopitik på Ikanohuset och gjorde min synundersökning nån gång i september/oktober.
Jag hade suttit klart inne i bland alla olika maskiner som skulle kolla min syn. 
Kom ut till kassan och var just på väg att betala 395:- när optikern bad om mitt personnummer.

Hon fick det och började plötsligt att skratta.  "Jaha, skitkul", tänkte jag. 
Sen tittade hon i sin kollegas dator där kollegan just stod och registrerade sin kund. Min optiker tittade på tjejen bredvid mig och sen tittade hon på mig och så brast hon ut i ytterligare ett gulligt litet skratt:

"Haha, här står visst 71:orna på rad!"

Jag och den andra 71:an tittade självklart på varandra och då började även vi att asgarva. 
Där stod vi, två 42 åringar. 

Och undrade båda två om vi verkligen såg sådär gammal ut som "hon bredvid"?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar