fredag 20 juli 2012

Det blev Herr & Fru!!

För ett år sedan, under en fotbollsmatch på Gothia Cup på Heden i Göteborg, sa min pappa plötsligt till mig att vi skulle boka den 20 juli nästa sommar.
"Jag och Maggan vill samla er alla fyra barn med familjer och för att få er alla att kunna samma datum är vi ute i god tid."

Det argumentet köpte jag stenhårt då ett av barnen bor i Tallinn och ett annat barn bor i Singapore och ett tredje barn tävlar med sina hundar stort sett hela sommaren.

Året har gått och idag är det idag.

Vi samlades hemma hos pappa och Maggan klockan 12.00.
Trädgården uppdukad så otroligt fint med långbord, blommor och ljusblåa plädar hängandes på alla stolar.

Det serverades lax i långpanna och så fick vi veta att nästa anhalt för gänget var att vara klara för avfärd 13.15.
Samtidigt berättade han att vi alla skulle delas in i tre lag efteråt och på tid skulle fixa delar av deras hus.

13.15 satt alla familjer i respektive bilar.
I karavan åkte vi till Nääs Slott.
Där blev vi emottagna av en guide i tidsenliga kläder och hon visade in oss i slottet.
Efter att ha sett 24 rum och 1200 kvm blev vi tillsagda att sätta oss i Stora salen på stolar som där var uppställda.

Alla utom pappa och Maggan satte sig. De försvann in i ett annat rum.
Herregud!!
Min pappa är på väg att gifta sig, förstod jag då.
Hade börjat ana lite innan.
Musiken startade och in kom bruden och brudgummen.
Maggans svärson ställde sig upp och sjöng, helt acapella, "Kärleken förde oss samman". Han hade blivit tillfrågad för nån månad sen och lyckades hålla sin uppgift fullständigt hemlig.
En tår i ögat och ståpäls på armarna i det ögonblicket, kan jag säga.

Vigseln gick fort och sedan var det champagne på slottstrappan i solskenet.

Min pappa är nu gift.
Med världens härligaste Maggan.
Kärleken förde dem samman och nu skrivs ett nytt kapitel i deras liv.

Och jag är så himla lycklig över att vi fick vara med!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar