onsdag 18 juli 2012

Blött, kallt och så jäkla roligt!

Sommaren jag skulle fylla myndig åkte jag och en kompis till Cypern med vingresor och "Club 33". Och genom att berätta det så erkände jag genast att jag snart är 41, för det var väl bara under en kort period som "Club 33" existerade?
En helt galen resa som är värd en helt egen historia. Men det är en story som då bli läsbar för alla förutom för mina föräldrar. Eller är det presk tid på 20 år?

Under den galna veckan åkte vi iallafall en sk Bananbåt. I världens fart bar det iväg ut på havet på en stor, tjock banan efter motorbåten.
Vi var nog ca 10 glada turister på samma åktur. Och alla föll vi handlöst i vattnet när kaptenen kände för att gasa till lite extra.
Så roligt!

Har inte åkt något sådant efter det. Men Nu har familjen varit och shoppat en ny leksak till oss alla fyra.
En variant mindre än den på Cypern, men dock en ring/tub att åka på bakom våran "racerbåt" på Smultronstället. Om man får igång motorn, vill säga.

Otroligt roligt!!
Efter ca 17 "jävlar anamma" och 100 "fan också" så hoppade motorn plötsligt igång.
Killarna provade först, sen var det lilla mamsens tur.
Maken körde båten och efter några vändor hade han lärt sig hur han skulle navigera för att få tuben att studsa extra mycket.

På bilderna ser man verkligen hur solens strålar sken över oss och man kunde nästan bli religiös över den mäktiga synen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar