måndag 23 juli 2012

Energiboost

Jag bara älskar att umgås med människor som ger mig energi.
Som jag skrattar ihop med och som jag helt enkelt mår bra av att ha nära mig. Där jag kan prata och känna att jag verkligen blir lyssnad på.
En blick som talar om att vi förstår varandra. En enkel nick som visar full förståelse och helt utan att döma den andre eller lägga i nån värdering.

Igårkväll fick vi en spontanincheckning till Gäststuga 1.
Ett spontanbesök som egentligen har pratats om ganska länge.


Tyvärr ses vi alltför sällan, hon och jag. Men när vi träffas känns det som om vi bara tar vid där vi slutade senast. Hur enkelt som helst.
Vi har haft mycket kul ihop genom åren. Gjort både det ena och det andra. Hon och hennes makes äldsta dotter är min fantastiska Guddotter.
Att ha dem i våran soffa på altanen, att se hur de utstrålar denna värme, denna kärlek efter deras tuffa tillvaro, tar tag i hela mig.

Hennes man är en gourmet ut i fingertopparna.
Älskar att laga och äta god mat och dricka goda viner.
Vad fasen ska man bjuda på till middag med en sådan gäst?
Prestationsångesten fick jag helt klart lägga åt sidan och det var bara att ta tjuren vid hornen.
Lite grill och lite såser blev serverat och alla blev iallafall mätta.

Hennes familj finns hos mig i tanken och i hjärtat oftare än vad hon vet om. Oftare än vad jag talar om.
Varför talar jag inte om för folk hur viktiga de faktiskt är för mig? Hur mycket just mina vänner betyder för mig?
Jag tror vi alla behöver höra att man är viktig och behövd.


Våra möten är unika och jag mår förträffligt bra efter varje träff.
Ska nog skicka ett sms till henne och tala om det.
Eller varför inte ringa?


Vi fick en otroligt mysig kväll ihop och kunde sitta ute på altanen ända till 00.30. Med lite myggmedel och nattbad i poolen.

De checkade ut från Stuga 1 klockan 10.07 , för att åka vidare till Stockholm och nästa fest.
10.37 checkade nästa gäster in. Som även de ger mig massor av energi.


2 kommentarer:

  1. Åh! Tack för att vi fick komma, vi kommer gärna igen!

    SvaraRadera
  2. Tack själv!
    När som helst! Det vet du.

    SvaraRadera