torsdag 13 oktober 2016

Sprickor runt ögonen. Gör det ont?

Satt och pratade med en treåring på jobbet idag. Plötsligt tystnade han och tittade bekymrat rakt på min högra ögonvrå.

Han tittade där länge och väl. Och så sa han oroligt medan han försiktigt la sin lilla goa hand lite omvårdande över:
- Men Ingela, du har ju en liten spricka här. Gör det inte ont?

Jag log. Gav honom en ordentlig kram. Och så sa jag att det inte alls gör så värst ont att få sprickor runt ögonen. Att de mest visar att jag är glad och att jag har skrattat så himla mycket i  mitt liv.

Vet inte om han förstod ett dugg av det jag just hade sagt egentligen. Så klart inte.  Svaret var nog mest för min egen skull kanske.
Men han såg lugn ut iallafall, och sa att det var ju skönt att det inte gjorde ont. Sen gick han. Lämnade mig.
Och kvar satt jag.
Med mina sprickor runt ögonen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar