torsdag 21 juli 2016

Vilken sommardag

När jag slentrade upp vid 8 hugget i morse stod maken redan i grytorna med orden:
"Tänkte vi skulle ha med oss lite pastasallad ut på kobben idag!"

Toppen tänkte jag och är oerhört tacksam över att ha en morgonpigg make. Toppen som sagt tänkte jag, och gick förbi. Jag gick ner till bryggan. Herregud vilken morgon! 
En stund helt själv. Bara jag, daggen, den friska luften, fågelkvittret och ett kav lugnt hav framför mig. 


Sen dukade vi upp frulle på altanen. 


Sen packade vi både kylväskor, badväskor, fiskelådor och allehanda andra bra-att-ha-saker. Sånt som kan vara bra att ha ute på en kobbe en hel dag. 


Vi var ute riktigt tidigt denna torsdag. För såna här dagar blir kobbarna fort upptagna. 








Avslutar en fin dag på altanen med morgonrocken på, ett glas rött i handen och Karlavagnen i öronen. 
Over and out. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar