torsdag 7 juli 2016

Lagning av punka, besök, Idölådor och och brygghäng


Några dagar på landet gör verkligen susen. För både kropp och själ.


Tiden som bara är där. Lugnet som bara är där. 


En stund på altanen med min man på måndagen. 
Han hade just lagat punkan på min cykel och fixat till handbromsen. 
Nu är den alltså klar för allehanda utflykter som vi kan tänkas ta här på landet. 


Kvällshänget. 


En båttur till Idö utanför Västervik under tisdagen. 
Jösses vilket ställe. Regnet hängde verkligen i luften när vi kom fram. 


Vi beställde varsin Idölåda till lunch med så mycket fisk o skaldjur i att jag inte ens visste var jag skulle börja hugga i. 


Det var lax, sik, sill och räkor. Med olika såser och bröd. Och deras rekommenderade öl till. 
Asså, så ljuvligt gott det var. 


Efter en stund kom ösregnet och vi fick bära in våra lådor och fortsätta vårt ätande där inne istället. 


Idö skärgårdsrestaurang. 


Där uppe satt vi. 


Och lika plötsligt som regnet kom så försvann det. 
Solen bröt igenom och molnen skingrades. 


Vi gick ut och tog ett bord utomhus igen. Och vi kom överens om att den enda tiden vi hade att passa var egentligen den 8 augusti. 
Alltså, vi hade verkligen ingen brådska. 


Lite småkyligt på vägen hem från Idö var det. Men bara lite. "Sådär mycket kläder hade jag på mig när jag åkte skoter i vintras" var Adams kommentar när han såg bilden. 

Under onsdagen kom makens ena syster med familj på besök. 
Vi kollade fiskelyckan. Iallafall en liten stund. Men mest lockade bubbelpoolen för de yngsta. 






Onsdagkvällens ljus. 


Idag torsdag blev det en dag på vår brygga. Inte klokt så värt det var med alla de arbetstimmar som gick åt under hela semestern förra året, för att kunna sitta här nu. 

Och så hade vi lite besök idag av Virpi och Thomas som hade vägarna förbi. De firade sin 20-åriga bröllopsdag igår. Det är respekt. Stort grattis till er! Vi har fem år kvar tills dess. 


Hahaha! 
Och så här glada blev vi när de åkte hem! 
Nä, skämt åsido. Men tack för bilden Virpi! Den var rolig!  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar