måndag 6 juli 2015

Nya sträck i plottern

I lördags om äldste sonen hem efter en veckas äventyr i Jämtlands fjällen. 


Här skulle jag precis ta ett foto på alla mina fina tre killar i kvällssolen när de gemensamt grillade och vi alla lyssnade på sonens berättelser om veckan som gick. Och just när jag skulle ta fotot gick solen i moln och alla gick därifrån. 


Annars var söndagen en dag på havet. 
Vi var ute och åkte och vi tankade. Har hört om tankkaos, alltså tomt på bensin på sjönmackarna, på andra ställen runt om i Sverige då alla båtar är ute i det fina vädret. Men i Västervik fanns det bensin kvar. 



Älskar att min man har flytväst på sig. Och jag förundras väldigt över hur många det är som väljer att vara helt utan nör de är på havet. 


Efter tankning höll vi på att förgås i värmen och bara var tvungna att hitta nåt schysst ställe att bada på. Där alger inte fanns. Vi hittade en liten, liten ö som var så att säga ledig. En sån fin dag som denna är det väldigt svårt att hitta lediga kobbar. Vi la vi till och vi badade. 


När vi låg där på ön som bäst så kom ett par kompisar förbi med sin båt. 
De hade med sig våran yngste son och de slängde i ankaret och badade de med. 
Sen följde vi efter dem och de visade oss nya möjligheter att ta oss fram mellan öarna. Så nu har vi nya streck att följa på våran plotter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar