lördag 8 augusti 2015

Åh!!

☀️
Kom till stugan vid lunch. En korv med bröd som grillats i ugnen till mat.  
Vi tog häcksaxen och röjde lite granna i trädgården. 

Regnet låg i luften. 

Vid 16 tiden började maken plötsligt  packa kylväskan med allehanda godsaker. 


"Enligt min app ska solen skina från klarblå himmel från kl 18" , sa han och tog både kylväska och båt och mig  ut på äventyr. 
Åh så spännande, tänkte jag. 


Efter ca 30 minuter på nästan spegelblankt vatten med våran båt var vi ute på helt öppet hav. I den situationen är jag inte särskilt kaxig kan jag säga. Ute på öppet hav. Med ett djup under mig som får vem som helst att tappa andan bara vid tanken av hur djupt det egentligen är. Känslan av att världen är rätt så stor och jag rätt så liten blir så oerhört påtaglig just där och då.

 Om vi hade fortsatt rakt österut några timmar till hade vi tillslut angjort hamnen i Tallinn.


Vi struntade i Tallinn. 
Och hittade ett annat mysigt ställe att lägga till på. 
Och helt plötsligt hade klockan blivit typ 18 och molnen hade lösts upp och solen letade sig fram med sina varma strålar över havet. Och över oss och vår kobbe. 




Men asså.


Kylväskan öppnades efter en stund och min man överraskade med kobbens allra största skaldjursbord i solskenet som en sorts grattis-i-förskott-mys. Det bara kryllade av godsaker och det var så fantastiskt gott och vi satt där och plockade bland skal och skagenröra, oliver och kex, havskräftor och rökta räkor i flera timmar. 


Att vara här och nu. 
Ibland är det inte svårare än så. 


Det blev till kväll. 


Och det blev inte vilken kväll som helst. Utan the kväll.  Hela universum exploderade i färger över himlavalvet som samtidigt speglade sig i det mottagliga vattnet. 



Tack fina, fina för en magisk upplevelse ikväll. 
Detta kommer jag att leva på länge!




Magiskt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar