måndag 10 augusti 2015

Livets alla små beslut

Plötsligt en dag tar man ett av alla de små, små besluten som gör just livet.

Och springer 500 meter i spåret i vårt vackra motionscentrum som finns alldeles i min närhet. Och samtidigt undrar man exakt vad det var som hände. 




Och nu kanske nån tänker att det där var ju en bra början. En start. 
En start på vad i så fall? En början på vadå? 
 Jag ser det inte som en början för det finns liksom inget slut. 
Jag sprang inte 500 meter för att kunna springa ännu längre en annan gång. Mitt mål är inte att springa långt eller länge. Eller på en speciell tid. 

Jag har inget mer mål än att helt enkelt bara må så bra som bara jag kan. 
Jag kanske aldrig springer mer än 500 meter. 
Eller så gör jag det. Redan i morgon. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar