söndag 11 augusti 2013

Lyckan som inte vet några gränser

I mars förra året ringde min mobil hemma i Tallinn.
"Ingela, ni är bjudna på bröllop. Vi ska gifta oss. I augusti. Nästa år."

Och som vi har väntat sen dess.
Igår var det äntligen lördagen den 10 augusti 2013.

Vi samlades alla gäster på Sundby Gård i Huddinge. Där både vigsel och middag skulle gå av stapeln.


Först var det lite mingel på framsidan. Vid 17.10 var det dags att börja vandringen runt byggnaden och ner mot vattnet. Vilket fantastiskt ställe! 



Vi stod där på bryggan i eftermiddagssolen. Plötsligt började det spelas musik. Härlig musik från Mockfjärd kom ut från högtalarna.


Vi vände våra blickar ut mot sjön och där kom de. Glidande så majestätiskt över det spegelblanka vattnet på en flotte beklädd med små söta björkar. Mitt på flotten satt Tesse och Johan på varsin stol och bredvid sig hade de ett bord med champagnen väl kyld och smaskiga jordgubbar.


Flotten la till vid bryggan och jag tror inte ett öga var torrt.



Mona Sahlin var vigselförrättare och 3 minuter och 43 sekunder senare var de "Man och hustru".


Stort grattis till er underbara människor! Tänk att vi har känt varandra så länge, min vän. 


Middag och tal och telegram.



"......jag har sett dig när du sover, jag har sett dig när du är nyvaken. Jag har sett dig glad och jag har sett dig ledsen. Men jag har aldrig sett dig så lugn som nu. Du har hittat hem. Och det hemmet är med Johan".

Jag koncentrerade mig så väldigt på att hålla känslorna under kontroll. Jag lyckades ända till sista meningen. SEn gick det inte längre. Men det gjorde nog ingenting.


Under middagen fick de även presentera deras fina tavlor som de hade i uppgift under svensexa resp möhippa att måla. För Tesse tog det ca fem timmar av möhippan att bli klar. För Johan tog det ca 10 minuter.


Så här glad blir man när man har fått vara med när sonens Gudmor gifter sig.
Tack snälla brudpar för att vi fick äran att bevittna eran härliga stund. 

Och så vill jag säga grattis till en annan vän som har bröllpsdag just den 10 augusti. Som igår firade sitt elfte år som makar. Grattis Annika och Anders!



1 kommentar: