onsdag 7 augusti 2013

Hej, nya jobbet!

Jag satt i soffan hemma i Tallinn i våras och funderade på vad jag ville göra med mitt liv.
Eller egentligen har väl den tanken svävat i mitt huvud i ganska så många år. Vad vill jag? En fråga som ständigt är aktuell, kan man säga. Jag är säkert inte ensam om den frågan. Om vad man vill med sitt liv.

Till slut kom jag en bit på vägen.
Det viktigaste för mig är att få möta människor. Jag vill ha med människor att göra. Vara nära. Serva, hjälpa till, göra lite allt möjligt. Allt från frukost till att bädda sängar, göra landgångar till att ta emot bokningar. Liksom lotsa gästen genom hela sin vistelse på anläggningen. Alltså var det ett litet mindre ställe jag sökte efter. På de stora anläggningarna blir man antingen frukostvärdinna, konferensvärdinna, städerska, massör, servitris eller receptionist.
Jag vill göra allt det.

Vilket ställe skulle kunna erbjuda mig det?
Jag googlade runt. Hittade flera stycken underbara, härliga små smultronställen runt om i Linköpings nejder. Jag påtade ihop ett litet mail om mig själv och skickade iväg det. Inom en timme hade jag fått svar från allihopa.
Några samtal senare och CV ivägskickade så var jag välkommen på intervju.

Idag började jag jobba.


Här är min nya arbetsplats.


Lite pirrig var jag allt när jag var på väg mot min första arbetsdag. Då sa min 15 åring:
"Var dig själv bara mamma. Då blir allt bra!"

Tack för alla härliga lyckönskningar och Ni är allihopa hjärtligt välkomna!




2 kommentarer:

  1. Å så mysigt! Nåt sånt skulle jag med vilja göra! Kommer du tom få massera?
    Kram Sara E

    SvaraRadera
    Svar
    1. De söker flera medarbetare pga expansion i vår. Sök vetja! :)

      Radera