onsdag 9 september 2015

Från en dam till en annan dam

Stod på Ica Maxi och valde bland massor av olika Bubbelvatten. 
Plötsligt trängde sig en i mina ögon, en dam mellan mig och hyllan. 
Medan hon trängde sig och hade näsan mot flaskorna sa hon högt:
"Nej, det får bli Hemköp istället. Ica har visst inte mitt källvatten utan kolsyra!"

Då såg jag att precis framför henne på hyllan stod just såna flaskor. Utan kolsyra. 
Jag pekade och visade henne att de fanns på hyllan. 

När hon gladeligen hade plockat med sig några Av sina favvoflaskor så gick hon mot sin gubbe som stod o väntade vid hörnet. 
Han frågade henne:
"Hittade du vad du ville ha till slut?"
Hon svarade:
"Nej. Det var inte jag som hittade dem. Det var en dam som visade var de stod!"

Sådärja! 
Från tjej till kvinna. Från kvinna till dam gick på en hundradel kan man säga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar