söndag 29 mars 2015

Att tycka om sig själv

Efter jobbet i fredags drog jag norrut. På egen hand och med en helt egen agenda.
Två timmar i bilen med full makt över vad som ska komma ut ur högtalarna och hur länge. Bara en sån sak liksom.


Vid 16 hugget landade jag lite wild and crazy i Täby. Hos min vän sen typ 30 år.
En hel eftermiddag i hennes soffa.
Skratt.
Samtal.
Mys.


Ett glas rött och en naggande god sharktallrik kom fram. Och vi fortsatte att prata. Mysa. Skratta.  Om livet. Om ditten och datten. Parmesanchipsen var för övrigt sjukt goda.

För vi har fredagsmys!

Timmarna gick och det var dags att förflytta oss över till köket. Vi skulle laga mat. Och som vi lagade denna mat. Vi två som verkligen inte älskar just det. Att laga alltså. Men äta är vi bra på. Min vän bjussade på laxtaco. Såååå gott. Med avocado- o mangosalsa.

Senare på kvällen såg vi hur Zlatan "nickade" in bollen förbi Moldaviens målis.

En filt, en kaffe en bulle. Allt man behöver efter frukost.

Jag sov så himla gott i min guddotters säng som stod ledig på övervåningen då hon nu för tiden bor på Gotland. Jag vaknade dagen efter av ljuvt spel på gitarr av min väns make. Underbart! Och så en låååångfrulle på det. Älskar't!

Att ha ynnesten att få vara bland människor där jag kan känna att jag är ok, där jag känner att jag till och med kan tycka om mig själv. Där jag aldrig behöver vara rädd för att säga "fel" saker eller riskera att få gliringar tillbaka. Och skrattar de, så skrattar de med mig och inte åt mig. Det är livskvalite. 

Och det är ren och skär harmoni.





2 kommentarer:

  1. Sådana vänner ska man vara rädd om. Jag hoppas att du fick en fin helg i Täby.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt Åsa! Och det är jag. Min helg var fantastisk.
      Jag önskar dig en härlig påsk!

      Radera