söndag 8 mars 2015

Mina val gör jag här och nu

En lördag hemma. Inga måsten. Inga borden. Eller ja, det fanns det ju. Men jag struntade i dem.

Maken till och med fixade en liten överraskning åt mig. "Vill du inte ta ett bad?" 


Här kan jag lätt lägga ett par timmar. Inte så svårt alls faktist att låta tiden bara gå. 


Söndagmorgonen önskades scones till frukost för dem som kollade på Vasaloppet. Inte mig emot, tänkte jag, och satte fart. 
Köksivern finner visst inga gränser i vårt nya kök. Och med ångugnen blev ju sconesen så otroligt saftiga och hur goda som helst. 


Frukosten serverades precis medan ledaren i Vasaloppet passerade Risberg.


Min livsfilosofi. Försöker iallafall. 
Spring inte fortare än vad dina skyddsänglar kan flyga. Och jag påminner mig själv varje dag om att det enda jag kan påverka är mig själv och det som händer här och nu. Inte det som hände igår. Eller det som kommer att hända i morgon. 

Jag gör mina val här och nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar