måndag 26 maj 2014

30 år är värt att fira och en massa andra saker

Har en kompis som har funnits i mitt liv ganska så länge. Ända sen vi var 12 år faktiskt. Och jag klev uppför hennes trappa i hennes hus för första gången och hennes mormor tog emot. Minns just den stunden som om det vore igår.

Och när jag nu sitter här och minns, så är jag bra sugen på att skriva ner några av våra historier som vi har upplevt tillsammans. 
Men det får bli en annan gång. :)

Som sagt har det hänt en hel del i våra liv under de 30 år som gått sedan den dagen. Både gemensamt och för oss var och en. 

Att ha en vän som fortfarande finns efter så lång tid är ju en fantastisk ynnest egentligen.
 Och sånt måste givetvis firas!
I fredags vid 13 tiden dök hon upp. Tutandes körde hon upp på garageuppfarten och med ett leende på läpparna tog jag emot.



Vi satte oss ute på altanen. Och började prata. Tänk att det kan finnas så himla mycket att prata om.
Solen sken från en klarblå himmel. Klockan var bara barnet. Bubbel togs fram från kylen. 

Vid 17 tiden fick vi skjuts in till stan. När jag flyttade till Linköping sommaren 1996 fanns inte en endaste uteservering. Nu kryllar det av dem - skönt med utveckling ibland.

Vi trängde in oss på Yellow Fellow och hittade ett bord för två bland en massa andra soldyrkande och afterworkande, törstiga och härliga människor.




Skål för 30 årig kärlek.





På lördagen intog vi en smarrig frulle för första gången för den här säsongen i lilla syrenbersån. Sen var det dags för min vän att ta bilen två timmar norrut igen. Ses snart, kompis! Vill prata mera! 


Inte nog med hennes härliga besök denna lördag.
På eftermiddagen dök nästa gäng upp.
Då kom min mamma i sin bil med min moster och min kusin. Så roligt! Bara sådär över en fika. Jätteroligt att se dem igen. Eftersom de bor i Kiruna och Gällivare så ses vi inte sådär galet ofta.



På kvällen bjöd maken på grillat. Herregud så smaskens.


Finaste femåringen

På söndagen fyllde min brorsas dotter fem år. Hon önskade sig en Spiderman-gubbe som hon såklart fick.

Demokratiselfie

Det här att få leva och bo i en demokrati hör inte till allas privilegium. Därför anser jag att det är väldigt viktigt att när vi som kan, får möjlighet att påverka så ska vi ta den. Jag tycker att det känns lite högtidligt faktiskt. Din röst kan påverka. MIn röst kan påverka. Det är faktiskt stort. 

Sedan fick jag två chokladkakor av mina två fina killar som även sa Grattis på Mors Dag!



På söndagseftermiddagen drog Adde med mig till gymmet. Det känner jag idag. Så kan man säga.


Massor av viktiga saker som har hänt de här dagarna. 
30 år av kärlek.
Moster och kusin besök.
Rösta.
Mors dag.
Celestes femårsdag.

Intensiv helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar