tisdag 3 juni 2014

…och helgerna som bara flyger förbi.

En helg på landet.
Så himla skönt det är.

Alla i familjen tycker inte liksamma om just det iochförsig.
Kom fram till att ha tonåringar i huset är ungefär som att ha Trötter/Butter hängandes i soffan på besök under ett par år. En del av er kanske känner igen er i den situationen. Andra kanske inte.

I vilket fall som helst så duggar långhelgerna tätt just nu efter varandra. Vilken lyx vi svenskar har, som har så många röda dagar i våran kalender. I Estland tex har de knappt nån. Så de två vårarna vi bodde i Tallinn så levde vi utan dessa helger. De har minsann inga kort-veckor utan knegar på precis som vanligt under hela våren.
Men vi tänkte på er här hemma som njöt.

Nu uppskattar vi dem oändligt.

På tordagen drog maken och Adde till Loftahammars golfklubb.
- Vi åker och slår lite.


- Gör det. Jag klarar mig.



Och de här sommarkvällarna. Alltså, jag vill inte att de tar slut.

Adde en tordagskväll

Här sitter en av de modigaste människorna i världen som jag känner.




Fler än vi hissar flaggan när de anländer till landet.


Älskar gamla hus

En dag regnade det. Tog en snabb tur till Västervik. På vägen till Harrys för att intaga vår lunch så hann vi gå förbi dessa gamla mysiga hus. Jag älskar verkligen att gå omkring och titta.



- Det är verkligen jätteroligt, sa maken. Och skyndade på stegen.



Annars när det regnar är en bra bok, en kopp te, några bitar toblerone och tända ljus ganska mysigt.



På lördagen hann vi med en tur till Åtvidaberg och Kopparvallen. Calles Linköping City skulle spela match.
Vi åkte tillbaka till stugan med en vinst i bagaget med 0-5.


Och så har vi oljat lite trädäck.
Om det gnäller jag absolut ingenting.
Men det är väldigt gott när det är gjort och man vet att det är ett helt år till nästa gång.


Kan nån stanna tiden?
Det går för fort. Jag hinner inte med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar