tisdag 2 augusti 2016

Ett presentkort på Sjökanten


En underbar lunch på restaurang Sjökanten på Hasselö. Efter den tuffaste tilläggningen ever med Bella i blåst och regn, samt trångt mellan två stora segelbåtar. Och jag som inte släppte ankaret i tid. Svettigt! 

Ett presentkort till en son från föräldrar. Och jag tackar som ödmjukast att jag fick hänga på min man när det var dags att boka bord. 


För det behöver man göra på Sjökanten. De har två sittningar till lunch, 11.30 samt 13.30, och man behöver ringa och boka först. 
Till kvällen har de en tre-rätters måltid o den behöver man också boka bord till. Det var det vi önskade från början eftersom vi redan tidigare hade prövat den härliga lunchen, men alla kvällar hela veckan var fullbokade. 


Så det fick bli en lunch en gång till. Men det gjorde verkligen ingenting. 
För det är en helt underbar miljö att vistas i och runt omkring. 


Och de bjuder på Fantastisk mat och härlig personal. 


Från gästhamnen är det ca 2,5 km hit. Antingen tar man sina fötter och promenerar. Eller så hyr man en cykel i handelsboden. 




I den vänstra dörren hämtar man maten. I den högra diskas det. Av personal eller gäster som försökt springa från notan, det vet jag inte. Men där diskas det iallafall. 








Har ni farlederna förbi. Tveka inte. Lägg till på Hasselö och njut. Och har ni intefått bord på Sjökanten finns även förtäring samt fika vid Sandkornet som ligger precis vid gästhamnen. 

Tack för att jag fick hänga med på din födelsedagspresent, darling. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar